BLOG de L'AULARI D'INFANTIL del CEIP VILLAR PALASI de SAGUNT

BLOG de L'AULARI D'INFANTIL del CEIP VILLAR PALASI de SAGUNT

CLIQUEU A LA DRETA SI VOLEU ENTRAR A LA VOSTRA CLASSE

CLASSE DELS UNICORNIS



moltes felicitats


HUI 19 DE JUNY  PODEU CONSULTAR LA WEB FAMILIA PER VEURE 

ELS INFORMES D’ AVALUACIÓ. 

PER FAVOR LLEGIU TOTA  LA INFORMACIÓ QUE APAREIX AL 

SEGÜENTS APARTATS:

-TERCERA AVALUACIÓ : CAL MIRAR L’ APARTAT DE PROJECTES O UNITATS DIDÀCTIQUES I LES CAPACITATS .

-AVALUACIÓ FINAL: CAPACITATS (IGUAL QUE A LA TERCERA) I  OBSERVACIONS. 

PER A QUALSEVOL DUBTE O ACLARIMENT FEU SERVIR EL CORREU







    I ARA... 

https://drive.google.com/file/d/19L9ktUBXoH_5UOGIoZLrwv3VxHL3einV/view?usp=sharing






Passeu-ho d’allò més bé… bon estiu !!!!!  


----------------------------------------------------------------

RECOMANACIONS ESTIU CURS 2019-2020
 
Benvolgudes famílies us faig arribar propostes per a seguir treballant aquest estiu amb els vostres fills/es.
Es tracta d’un recull de suggeriments que els ajudarà a reforçar el que han aprés i a continuar treballant els hàbits.
 - Fer-los tenir cura d’ells mateixos, vestir-se, despullar-se, rentar-se, anar sols al wc, pentinar-se, dutxar-se, raspallar-se les dents posar-se les sabates i cordar-les, menjar a soles, etc. Aquestes tasques a les que moltes vegades no parem atenció, són molt importants i preparadores per a l’activitat escolar.
-Ajudar en les feines de la casa ( regar plantes, ajudar en la cuina, ordenar i guardar roba i joguines; parar i llevar taula; etc) 
-Normes de saber estar dins i fora de casa.
-Jugar a l’aire lliure, nadar, anar en bicicleta, patinet, patins,  anar a comprar, descansar, alçar-se tard, desdejunar súper bé, menjar gelats, fer excursions, embrutar-se…


-   Propiciar converses ( EN VALENCIÀ) en qualsevol moment dela vida diària, procurant que cada vegada s’explique millor quan parla de: imatges, fotos, pel.lis, dibuixos, contes, viatges, jocs…, amb la qual cosa enriquiríem el seu vocabulari.
-                 _  Jugar a : “veig, veig… coses de color…”;
                   “veig, veig… coses que comencen per…;
                   “ ha arribat un vaixell carregat de…
   “dir noms de”… fruites, animals, verdures, colors, coses de la cuina, coses del menjador, coses del parc, …
-      Inventar frases (EN VALENCIÀ) i dibuixar-les.
-      Fer xicotets dictats de paraules, frases...
-      Escriptura espontània.
-      Fer llistats de noms, coses per a comprar, receptes de cuina.
-      Dir o escriure paraules curtes , llargues
-                 _     Jugar a inventar i escriure endevinalles, redolins
-      Llegir  cartells en majúscula  que veuen pel carrer
-                      _Comptar les escales, els dies de la setmana, comptar cap a
         davant i cap en darrere fins el 10, escriure xifres…, posar el         número anterior i posterior  (d’1 al 10)
-                    _    Fer sumes senzilles ( sense passar de 10)
-      Fer series fins a quatre elements (amb pedretes, cargols, ....)
-      Repassar les formes geomètriques.
-      Plantejar situacions que els animen a dibuixar (una eixida, una visita als familiars, anar al parc, inventar personatges...) utilitzant pintures, ceres, retoladors, aquarel·les, etc (cal tindre al seu abast tots aquest materials per potenciar la seua motricitat fina i creativitat). És molt important valorar i alabar tots els seus treballs per senzills i insignificants que us puguen parèixer, parlar molt amb ells/es, escoltar-los i ajudar-los.
-              -         Jugar a jocs de taula en família, cartes, dòmino, parxís, oca,          etc, explicant les normes i fent-los respectar el torn.
-                      Jocs didàctics d’ordinador  (www.edu365.cat)

   Les activitats han de ser de curta durada per no 
   cansar-se i   assegurar-nos el manteniment de l’atenció i    l’èxit de l’activitat. 
Que siguen agradables per al xiquet/a i que no les vegen com una obligació.

   En fi… gaudiu de l’estiu i, per suposat, dels bons    
 moments.                                                   
                                   

                             
DURANT AQUEST ESTIU :
RECORDEU ENVIAR DIBUIXOS D’ANIMALS, PLANTES, PAISATGES...DE LA MAR. I  QUAN TORNEM AL PROPER CURS PUGAM FER ELS MURALS A LES PARETS DEL PATI PER A FER UNA ESCOLA REBONICA.                      PODEU ENVIAR-LOS AL CORREU DE LA CLASSE. 

------------------------------------------------------------


DILLUNS 15 DE JUNY


ANEU A LA PÀGINA PRINCIPAL DEL BLOG I VOREU






 ------------------------------------------------------------






QUÈ CONTET ESTÀ ASIER AMB EL

SEU TRES EN RATLLA...HA GUANYAT 

           LA PARTIDAAAAAA !!!!!!!





    ------------------------------------------------------------


                  OLE PAULA, SUPER BÉ !!!  👄






------------------------------------------------------------






QUÈ TREBALLADOR ESTÀ DENIS. 👍


------------------------------------------------------------


        MIREU IRIS I PEDRI QUÈ DIVERTITS I FRESQUETS ESTAN !!! 👄👄



------------------------------------------------------------


DEURES D'AQUESTA SETMANA D'   IMRAN 


------------------------------------------------------------

DEURES SETMANA 8 AL 12 DE JUNY

LECTOESCRIPTURA

LLETRES  x , y, z

-     ESCRIU QUATRE PARAULES QUE CONTINGUEN L’ X I FES EL DIBUIX.
-     ESCRIU QUATRE PARAULES QUE COMENCEN PER Z I FES EL DIBUIX.
-     COPIA LES FRASES I RODEJA LES PARAULES QUE CONTINGUEN L‘ Y

·         HE COMPRAT UNA CANYA DE PESCA
·         L’ARANYA ESTAVA MOLT CANSADA.
·         AQUEST ESTIU ANIRÉ A LA MUNTANYA
 

 -     AMPLIACIÓ DE VOCABULARI. LLEGIR.
              XAPA – XAMPÚ – XAROP – XUFA – XURRO
              YOEL – YAIZA – YOUSRA – YAGO –
               ZOO – ZETA – ZULEMA – ZERO – ZIG-ZAG

MATEMÀTIQUES

FIXAT EN LA IMATGE I CONTESTA:




 























  
  QUANTS XIQUETS I XIQUETS HI HA?  HI HA  _______ XIQUETS /ES
  QUANTS SÓN XICS?  HI HA _____ XICS
  QUANTS SÓN XIQUES?  HI HA ____   XIQUES
  QUANTES PALMERES HI HA?  HI HA ______ PALMERES
  QUANTES OMBREL.LES HI HA?  HI HA _______ OMBREL.LES
  QUANTS CRANCS HI HA?  HI HA __________ CRANCS.


  ARA FITXAT EN AQUESTA I…

-     QUANTS PEIXOS HI HA?  HI HA ______ PEIXOS
-     DIR COSES QUE HI HA AL DIBUIX. EXPLICAR QUÈ VEUS.
-     ESCRIU 4 PARAULES RELACIONADES AMB LA IMATGE.




    LABERINTS


      FIXA’T BÉ I A VORE SI TROBES EL CAMÍ D’EIXIDA. (No cal imprimir,                 mirant la imatge i seguint amb el dit podeu trobar-les)
 
       MANUALITAT:

        Si aneu a la platja podeu recollir pedretes i decorar-les per a jugar al tres          en ratlla.




  
Material: -  1 tauler o dibuix com el model
               -  3 pedres o qualsevol objecte del mateix color        
               -  3 pedres d’un color diferent que l’anterior.
Instruccions : El primer jugador ha de posar la seua peça en el punt central.    
                      El segón jugador  ha de col.locar la seua peça en un dels punts  
                      restants. Correlativament ambdós jugadors han d’anar posant les 
                     seues peces en els distins puns buits. Durant la partida cada jugador
                     ha d’anar movent alternativament les peces. Guanya el jugador que
                     primer col.loca les seues tres peces en línia recta i diu:” tres en ratlla”.                                                                                                  
    



LES CANÇONS D’AQUESTA ÚLTIMA SETMANA SÓN RELATIVES A L’ESTIU.
“COMENÇA L’ESTIU”  DAMARIS GELABERT   - https://youtu.be/d3NWWRsgO3k
“VIU L’ESTIU” EL POT PETIT - https://youtu.be/NC4A97nuZZY



EL VIDEO D’ AQUESTA SETMANA, continuem amb el paper…

                                                     El conte del vaixell pirata




https://drive.google.com/file/d/1PRvkqcysR6l-q0gILVhYMH-AFbj3fRYs/view?usp=sharing

-------------------------------------------------------------




ELOÀ ESTÀ MOLT TREBALLADORA I M'ENVIA VIDEOS ON SÍIIII  PARLA  👏👏👄 





-------------------------------------------------------------

            PAULA                                          RIHAM

GUARDEU  EL BARRET  DE PAPER     👍👍     QUE AL PRÒXIM VÍDEO ANEM A TRANFORMAR-LO EN... PART DEL PROTAGONISTA DE LA NOSTRA HISTÒRIA.

-------------------------------------------------------------






MOLT TREBALLADORA ELSA. 👄




-------------------------------------------------------------

  ASIER EIXA MANUALITAT ESTAN MOLT BÉ. .


 LA W I LA V AMB
 PLASTELINA   QUÈ XULES...

















JA TENS TOTES LES SIL.LABES FETES?  👍


-------------------------------------------------------------

     

             RIHAM HA TROBAT LES DIFERENCIES















                      HA SUMAT I HA ESCRIT PARAULES 
                                          👍👍








-------------------------------------------------------------



                                     SUPER BÉ     ELSA !! 👏


-------------------------------------------------------------


    DENIS VA TREBALLANT MOLT BÉ !!






-------------------------------------------------------------


                                          LA MANUALITAT M'ENCANTA PAULA 👏👏👏



PAULA VA FENT MOLTES PARAULES. 👍


 -------------------------------------------------------------

 MAREEEE QUINA PISSARRA MÉS GRAN ASIER...👌👏👏





               EL MARC DE FOTOS ESTÀ MOLT BÉ ASIER!

-------------------------------------------------------------

             HOLA UNICONIS, COMENCEM LA SETMANA I ...                                          EL MES DE JUNY





   DEURES SETMANA 1 AL 5 DE JUNY

LECTOESCRIPTURA

-     CONTINUEM RETALLANT SÍL·LABES PER A FORMAR PARAULES.

VA – VE – VI – VO - VU
NA – NE – NI – NO - NU

LLETRES  V , W
-   ESCRIU QUATRE PARAULES AMB V I FES EL DIBUIX.

-    COPIA LES FRASES I RODEJA LES PARAULES QUE COMENCEN PER W .

·       VIOLETA  VOL  ANAR  AL  WATER
 
·       EL WAPTERPOLO ÉS UN ESPORT
 

-    AMPLIACIÓ DE VOCABULARI. LLEGIR.
             VAGÓ - VENT- VIRUS - VOCAL - VUIT
             WATER - WATERPOLO – WINDSURF

-ESCRIPTURA ESPONTÀNIA: AQUESTA SETMANA, DONAREM UN PASSET MÉS. HO FAREU SENSE LES CASELLES.  


 

                                       

MATEMÀTIQUES

CONTEM ELS PUNTETS I POSEM EL RESULTAT.
        ­





FIXA’T BÉ I A VORE QUANTES DIFERÈNCIES TROBES. (No cal imprimir, mirant les imatges podeu trobar-les)




      HE TROBAT:   _________ DIFERÈNCIES












MANUALITAT:



















FES UN XURRO DE PLASTILINA:- CURT I FORMA LA V

                                                        - LLARG I FORMA LA W

EL VIDEO D’ AQUESTA SETMANA, JUGANT AMB EL PAPER ...







https://drive.google.com/file/d/1_c3A3iNFAXABDy1MAQsWREhdlPXL3LCE/view?usp=sharing


-------------------------------------------------------------

UN VIDEO D'IRIS... SUMANT.  MOLT BÉ !!!!
https://drive.google.com/file/d/13AAgxtpGU-rTeIpIHOtlQ-pYrURl42_L/view?usp=sharing



              EL SAMBORI D' IRIS ACABA EN LA PISCINA...                                         QUÈ FRESQUETA ESTARÀS.




ACÍ TENIU UN VIDEO D' IRIS FORMANT PARAULES. ÉS UNA CAMPEONA!!


https://drive.google.com/file/d/181cNpv-ibIQacduA9QJ0_9e5wHpK5zZ4/view?usp=sharing

-------------------------------------------------------------

 ACÍ TENIU A ANYA I KEYLA AMB EL SEU SAMBORI.QUÈ DIVERTIT!!!






-------------------------------------------------------------

  MOLT BEEEEÉ RIHAM, QUÈ TREBALLADORA !!!  👍






-------------------------------------------------------------

                                
                  MIRA QUÈ XULO !!!!!👍











JORGE QUÈ BÉ TREBALLES!!

-------------------------------------------------------------


ELS SANDWITX DIVERTITS DE  PAULA... UMMMM QUÈ BONS!!!




PAULA HA FET EL SEU SAMBORI A LA MUNTANYA. QUÈ DIVERTIT!!!
--------------------------------------------------------------


ASIER MOLT BÉ LES SIL.LABES I ELS NÚMEROS AMB ELS TAPS.

--------------------------------------------------------------


                       HOLA RIHAM
                     QUÈ BÉ HO PASSES
              AMB ELS TEUS GERMANS 
QUÈ XULO ESTÀ EL JOC DE COLAR LA BOLETA





MOLT BÉ LES SUMES  👍


--------------------------------------------------------------



ASIER INVENTA SUDOKUS I SUMA MOLT BÉ!!  👍👍


UY EL REDOLÍ QUÈ XULO!!!


LLETRES I NÚMEROS MOLT BEEEEÉ.

--------------------------------------------------------------
MIREU COM SUMA PAULA. 👍




PAULA EIXE REDOLÍ ESTÀ MOLT BÉ I EL MARC DE FOTOS QUE LI HAS FET AL PAPÀ ESTÀ SUPER ...


--------------------------------------------------------------


MOLT BÉ   DENIS...👌👏 



--------------------------------------------------------------

 DILLUNS 25 DE MAIG

SETMANA DEL 25 AL 29 DE MAIG

LECTOESCRIPTURA
-     CONTINUEM RETALLANT SIL.LABES PER A FORMAR PARAULES.




LLETRES  T  I  U
-   ESCRIU QUATRE PARAULES AMB T I FES EL DIBUIX.
-   ESCRIU QUATRE PARAULES AMB U I FES EL DIBUIX.

ESCRIPTURA ESPONTÀNIA:                                                                          (ESCRIU ALS QUADRETS LA PARAULA, SI ET FALTA ALGUNA LLETRA AMB AJUDA DELS PARES ESCRIU-LA BAIX CORRECTAMENT)


                                   
                            










   
      






 








      






U
K
E


















-    AMPLIACIÓ DE VOCABULARI. LLEGIR
TAULA – TINTA - TAURÓ – TENIS  - TETERA - TOS
UKELELE - UNGLA – ULL – USAR – ÚLTIM
Rodeja totes les “T” i les “U” I APUNTA…
QUANTES “T” HI HA
QUANTES “U” HI HA

ANEM A INVENTAR REDOLINS, ELS ESCRIBIU A UN FULL O CARTULINA I DECOREU. ACÍ TENIU EXEMPLES.



PODEU FER UN REDOLÍ AMB LES PARAULES:                                  CLAU I DAU    //     PANDERETA I XIQUETA    //              PINGÜÍ I VIOLÍ

MATEMÀTIQUES
-     COLOQUEU ELS TAPS DE FALTEN, EN CASA PODEU FER ALTRES MODELS.
 
  ­- FEM SUMES AMB TAPS.



 -     SUMEU I RELACIONEU AMB FLETXES EL RESULTAT.
 

 PSICOMOTRICITAT.
QUAN ANEU AL CARRER A PASSEJAR O AL PARC PODEU CONSTRUIR UN SAMBORI AMB CLARIONS DE COLORS. ( i és clar jugar)
 

 MANUALITAT:


 




 ANEM A FER UN MARC DE FOTOS : AGAFEU EL FULL, EL DECOREU COM INDICA EN EL DIBUIX , QUE ELS PARES US TALLET ELS CANTONS I AMB UN PALET O BOLI “ENROSCAR”CAP A DINS I… JA EL TENIU. PODEU POSAR UNA FOTO DINS O UN DIBUIX.

REPASEM LA CANÇÓ DE LES ESTACIONS DEL ANY DE DAMARIS
https://youtu.be/acZUIUQS5Rg

EL VIDEO DE AQUESTA SETMANA ÉS UNA RECEPTA DE CUINA.








--------------------------------------------------------------

OLE MIRHA ! CONTINUA AIXÍ 👌

--------------------------------------------------------------

DIMECRES 20 DE MAIG

 QUÈ TREBALLADORA ÉS PAULA !!!




--------------------------------------------------------------
    MIREU QUÈ GRACIOSA ESTÀ PAULA...




                      PAULA TAMBÉ VA FENT POQUET A POQUET LES SÍL.LABES.

--------------------------------------------------------------








QUÈ BONIC MIRHA,

ESTÀ MOLT BÉ!




ESTÀS TREBALLANT MOLT.





--------------------------------------------------------------


            ELOÀ VA ADELANTANT MOLT I EN ELS VIDEOS QUE ENVIA COMPTA                  NÚMEROS I FORMA PARAULES AMB LES SÍL.LABES QUE HA RETALLAT.






--------------------------------------------------------------

SETMANA DEL 18 Al 22 DE MAIG
Añadir leyenda


LECTOESCRIPTURA
- DIR 3 PARAULES QUE COMENCEN PER LA LLETRA R I 3 QUE ACABEN.
- FER 3 DIBUIXOS DE COSES QUE COMENCEN PER S
- VOCABULARI : LLEGIR
           RAM - REGAL- RIURE - RODA - RUTINA
           SAFATA - SERRA - SIS - SOFÀ – SUPERMERCAT

- PODEM AUGMENTAR EL JOC DE LA SETMANA PASSADA AMB LES SIL.LABES . LES ESCRIVIU A UNA CARTOLINA, FULL, CARTÓ  …, REPASSEU EN RETOLADOR, PINTEU PER DAMUNT EN LA PINTURA TOMBAETA, RETALLEU AMB UN POQUET D’ AJUDA I HO GUARDEU EN UNA CAIXA JUNT A LES ALTRES I A FER PARAULES.




            

-PRACTIQUEM ELS EXERCICIS AMB LA LLENGUA, BUFAR CAP A FORA I ASPIRAR CAP A DINS…







 



















  FER UN RECORREGUT BUFANT                                                  AGAFAR PAPERETS, LACASITOS
  UNA PILOTA,TAP ,ROLL..                                                                 ASPIRANT EN UNA PALLETA


POSICIONS  LLENGUA DAVANT L’ESPILL 
                   





 
 1. Inspirar pel nas de manera curta i suau i tirar l'aire per la boca de manera llarga i forta.
2. Inspirar pel nas i tirar l'aire per la boca bufant tres vegades, fort.
3. Inspirar pel nas i tirar l'aire per la boca amb vibració de llavis i llengua alhora (pedorretes amb la boca).

. Llenguatge repetit: R suau, forta i doble RR

•Repetir les següents paraules: riure, branca, rata, riu, rem, rus, granota, ros, gos, parra, gossa, corral, carro, trencat, rotllo, roig, terra, serra, rabosa, barril, esborrar, ruc, ferro, esborrany, Enric, corretja, ferrocarril, pujar, llegir, agranar, veure, tocar…

 Ritme:
Palmades acompanyant les paraules anteriors (síl·labes),és a dir,  
   
                      ra- ta (2 palmades )        fe-rro-ca-rril (4 palmades )

formant frases curtes, per exemple:

- La rosa, la branca, el gos, el riu, el ruc….
- El carro és roig, el ruc corre, el gos mou la cua,…

Onomatopeies:

•Com sona la moto quan arranca?
•Com fa la serra quan talla la fusta?
•Ara telefonen: ring, ring, ring, ring...



- ESCRIPTURA ESPONTÀNIA (QUE FACEN UNA O DOS PARAULES AL DIA, NO TOTES A LA VEGADA, AIXÒ VOL DIR,  ESCRIURE SOLS, PINTAR, DESPRÉS SI NO ESTÀ CORRECTA LA PARAULA AJUDEM FENT EL SO DE CADA LLETRA I ELS XIQUETS/TES VAN ESCRIBINT BAIX DEL QUE ELLS HAN ESCRIT.













   




































                                                 




 
 





                       




  
         




 









                                                 

                                                                                                                                      


 
 
 
EMBARBUSSAMENT : l’ embarbussament és un ”trabalenguas”.                   Es tracta d’ aprendre-ho, de recitar-ho a poc a poquet, ràpid… marcant les síl·labes amb palmades…

QUE US HO LLIGEN ELS PARES O MARES I VOSALTRES HO APRENEU I HO DIBUIXEU.
                   PLOU POC, PERÒ PER AL POC QUE PLOU, PLOU PROU.
RODEJA LA P I DIGUES QUANTES HI HA.


MATEMÀTIQUES

EN UN FULL
- PRACTIQUEM ELS NÚMEROS I VALOREM EL SEU ÚS, ESCRIVINT:
                                                    - EL DIA, MES I ANY.
                                                    - NÚMERO DEL PATI I DEL PIS.
                                                    - TELÈFON.
                                                    - QUANTS SOU A CASA.
                                                    - COM ÉS LA TEUA MESURA DEL PEU.
                                                    - PREU D'ALGUNA COSA QUE TINGA                                                                ETIQUETA.

- SUDOKUS  (EXEMPLE,  NO FA FALTA IMPRIMIR), podeu dibuixar el quadrat dividit en quadres i els xiquets/tes poden fer els dibuixos, vosaltres poseu els dibuixos fixos i ells que ómpliguen els buits.




                       
 










PSICOMOTRICITAT:

PRACTICAR L'HABILITAT D’ABOTONAR BOTONS GRANS I XICOTETS ( BABI, CAMISA...)
DIBUIXAR EN UN PAPER O TROS DE TELA UNA S GRAN I DEIXEU-LOS UNA AGULLA AMB FIL O LLANA  PERQUÈ REPASSEN LA FORMA DE LA LLETRA COSINT SOTA LA VOSTRA SUPERVISIÓ.

ESCOLTEM I APRENEM AQUESTA NOVA CANÇÓ
LA DATA DE Damaris Gelabert


AQUESTA SETMANA EL VIDEO ÉS UN JOC






--------------------------------------------------------------

DIVENDRES 14 DE MAIG



ELSA... QUÈ BÉ HAS FET LES SÍL.LABES, POC A POC LES TINDRÀS TOTES FETES PER A PODER FORMAR TOTES LES PARAULES QUE VULGUES.
--------------------------------------------------------------
  QUANTES SÍL.LABES HAS RETALLAT JA, PEDRI, MOLT BÉ AIXÍ PODRÀS FORMAR MOLTES PARAULES.


---------------------------------------------------------------


         ASIER...          QUÈ TREBALLADOR!!!   👍
---------------------------------------------------------------
DIMECRES 13 DE MAIG



ASIER...QUÈ LLEST , XULO, BONIC I DIVERTIT !!!

----------------------------------------------------------------

ANYA I KEYLA QUÈ COLORS I QUINA LLETRA MÉS XULA!!


----------------------------------------------------------------
MIREU COM VA TREBALLANT !!! DENIS



----------------------------------------------------------------
DILLUNS 11 DE MAIG

SETMANA DEL 11 AL 15 DE MAIG

LECTOESCRIPTURA

-ESCRIURE EL NOM I COGNOM DELS COMPANYS DE LA CLASSE QUE TINGUEN LES LLETRES P  I  Q , PODEN ESTAR AL PRINCIPI , AL MIG O AL FINAL.                    RODEJAR AQUESTES LLETRES.
-EN UNA CARTOLINA ESCRIVIM LES SEGÜENTS SÍL·LABES, (LES PODEN ESCRIURE ELS MATEIXOS XIQUETS/ES) LES RETALLEM I JA PODEM JUGAR A FORMAR PARAULES. SEMPRE EN MAJÚSCULES.     

                         


 Exemples:      PA – LA /   DI – A   /   LI - LA

-LLETRES P I Q
VOCABULARI : PAPER – PERA – PIPA – PONI – PUMA
                         QUATRE – QUETXUP – QUILO – QUIOSC -  QUADRAT

-JOC DE CONCIENCIA FONOLÒGICA AMB LA LLETRA P









-ESCRIPTURA ESPONTÀNIA( ELS DIBUIXOS ELS TENIU AL CORREU)


-DITA







COPIEU LA DITA I EL DIBUIX A UN FULL ( NO CAL IMPRIMIR-LA) I ESCRIU LA PARAULA QUE FALTA, (ÉS “PRAT”).
(GUARDEU LA FITXA AL CANÇONER). PODEU FER UNA VORETA AL VOLTANT DEL FULL PER A DECORAR.

MATEMÀTIQUES :

- ANEM A FER SÈRIES DE TRES OBJECTES










- SUMEM
PODEM SUMAR AMB ELS DAUS  O AMB TAPS DE PLÀSTIC. ANOTEU QUATRE SUMES. ELS TAPS TAMBÉ PODEU ORDENAR-LOS DES DE L’1 FINS AL FINS Al 10 I CAP ENDARRERE .













- JUGUEM A AMAGAR-SE, EL QUE PAGA COMPTA FINS A 20.

US PROPOSEM UNA ACTIVITAT RELAXADA, ESPERE QUE US AGRADE

 MASSATGES de DAMARIS :  https://youtu.be/2RaUhbr7Jms

TRUC DE MÀGIA
US HE GRAVAT UN VIDEO ESPERE QUE VOS AGRADE.





----------------------------------------------------------------

PAULA I LA SEUA GERMANA DE PASSEIG PER SANT CRISTÒFOL


----------------------------------------------------------------

JORGE ...AIXÒ ESTÀ MOLT BÉ!!!



----------------------------------------------------------------





PEDRI TAMBÉ MOLT TREBALLADOR

----------------------------------------------------------------


ELSA... M'ENCANTEN ELS CROISSANTS !!!!!


----------------------------------------------------------------
MIREU L'ENDEVINALLA DE... 
            ANYIA I KEYLA
                                                  QUINS CARAGOLETS MÉS GRACIOSOS.
------------------------------------------


QUINA CARRERA ASIER...!!!                                                                                                                                                                                                                                                                                               ASIER ÉS MOLT TREBALLADOR I ENVIA MOLTSSSS DEURES.
-------------------------------------------


ELOÀ TAMBÉ ESTÀ MOLT TREBALLADORA..                                                                                                                                                               .I  ENVIA VÍDEOS PARLANT... MOLT BÉ AIXÍ ES FA!!!! 


--------------------------------------------

DISSABTE 9 DE MAIG

AVIU ÉS L'ANIVERSARI DE...  DENIS
FECILITATS    👄👄👄👄👄
--------------------------------------------
   
DIJOUS 7 DE MAIG

                                     ACÍ TENIM A PAULA SUMANT, UNA                                              DE LES ACTIVITATS D'AQUESTA SETMANA.

--------------------------------------------

MIREU  COM  BALLEN
                                                                    I CANTEN ANYA I KEYLA LA CANÇÒ DE                                                             L'ABECEDARI... M'ENCANTA !!

--------------------------------------------
DIMECRES 6 DE MAIG
  
DENIS   FUTBOLISTAAAAAA !!!!!


--------------------------------------------

DILLUNS 4 DE MAIG

DEURES DEL 4 AL 8 DE MAIG

LECTOESCRIPTURA:

NOMS I COGNOMS D'ALTRES DOS COMPANYS/ES: copiar-los, comptar les lletres, quantes lletres hi ha iguals, envoltar les que tenen en comú amb les teues…
Ara  anem a intentar escriure només el nom dels companys sense copiar.
LLETRES: L’N  i  l 'O:
Dir paraules que comencen per N.                                                                 
Escriure-les en majúscula.
Llegir i fer un dibuix de les següents paraules :

  NINA- NÚVOL- NEU i després relacionar dibuix amb paraula mitjançant una fletxa.                                                               
 Escrivim 3 paraules que comencen per l’O  i 3 paraules que acaben per aquesta lletra.

Les lletres d'aquesta setmana si les juntem diuen NO. INVENTEM frases amb la paraula"NO"
 Exemple : NO TINC SON.

LLEGIR :: NOM – NOTA – NAS- NOVEL.LA - NOVEMBRE

ESCRIURE DE MANERA ESPONTÀNIA el nom dels dibuixos adjunts (primer el xiquet/a sols dient les lletres i col·locant-les en les caselles i després ho repetim a baix (sense esborrar) amb l'ajuda de l'adult.   Cada xiquet/a estava en una fase d'escriptura, es tracta de practicar no de fer-ho bé a la primera.
 Els dibuixos els teniu al vostre correu

                          

MATEMÀTIQUES

Aquesta setmana classificarem i … a comptar.
1.-Agafeu una caixa i fiqueu un grapat de 5 coses diferents: macarrons, arròs, llentilles, taps, botons, boles, pipes..... Mesclar-ho bé i després a CLASSIFICAR.
Anota en un paper quantes coses hi ha de cada grup.
I si juntem dos grups diferents, quantes tindràs? Exemple :  macarrons + boles.    Arròs + llentilles

2.- Quan et menges una fruita, poma, nispro, mandarina… cerca les llavors i compta-les.

3.- En el cartó d'una ouera  o en recipients transparents escriu els números en el fons i juga a agafar amb unes pinces de cuinar  ossos de nispro, macarrons , qualsevol cosa que tingues per casa i col·loca en l'ouera la quantitat de coses que t'indica el número.








ACTIVITATS PLÀSTIQUES

Feu una N gran i gruixuda i decora-la per dins amb: núvols de colors, números o també pots pegar-li el que has utilitzat en les classificacions ( arròs, macarrons ...)
Amb pinzells, retoladors, colors... ompli per dins una O d'ones amb diferents tons de blau.


ENDEVINALLA:




EXPERIMENTAquesta setmana l'experiment el veureu, ho hem gravat per a que el feu amb nosaltres. Espere què us agrade!!!! 






CANTEU I BALLEU: L' ABECEDARI , https://youtu.be/ITUmXHq7Y-A
                                ELS MESOS DE L' ANY , https://www.youtube.com/watch?v=WcQ14YH8sH8

--------------------------------------------

Mireu a Eloà amb l'experiment de la moneda
 
--------------------------------------------

Mireu a Anya i Keyla de passeig pel castell !!



--------------------------------------------

A IRIS LI HA ENCANTAT AQUESTA MANUALITAT

 IRIS ...QUINA LLIBRETA MÉS GRAN PER ALS DEURES, MOLT BÉ  !!!

--------------------------------------------

JORGE QUÈ FRESQUET ESTÀS AL RIU !!!

 

--------------------------------------------

ELSA ESCRIU MOLT BÉ DE MANERA ESPONTÀNIA !!



--------------------------------------------


MOLT BÉ ASIER I GRACIES PER LA TARGETA!!
--------------------------------------------

DIJOUS 30 D'ABRIL


MIREU COM PAULA HA FET LES FIGURES GEOMÈTRIQUES AMB PINCES



 I  QUINA  "XULADA"  LES  TIRES  DE  PAPER !!!


--------------------------------------------


DIMECRES  29  D'ABRIL


               AVUÍ ÉS L'ANIVERSARI DE...    ELSA

                MOLTES FELICITATS !!!!  👄👄👄                                                              👄👄

                               
Elsa formant paraules.        




-------------------------------------------- DILLUNS, 27 D' ABRIL
Com ha anat el cap de setmana?Ací us deixe els deures d' aquesta setmana del 27 al 30 d'abril.

LECTOESCRIPTURA:

NOMS I COGNOMS D'ALTRES  DOS COMPANYS/AS: copiar-los, comptar les lletres, quantes lletres hi ha iguals, envoltar les que tenen en comú amb les teues…
LLETRES: l’ L  i   l’ M:
Dir paraules que comencen per L ací inclourem les que comencen per LL, escriure al dictat 3 paraules (per exem. LABERINT, LASANYA, LILA, LOCOMOTORA, LUPA, LLAVI, LLEÓ, LLIMA, LLOP, LLUNA), fer un dibuix d'un LABERINT on cal trobar un LLIBRE D’ AVENTURES. 
Amb l ‘ M, classificarem les paraules que ens diguen segons les seues síl·labes (ho farem, separant els colps de veu, ajudant-nos de palmades
 (mar-ga-ri-da)
 EXEMPLES:
1: MÀ, MEL, MOS 
2: MUSSOL,MANGO – MUSCLE 
3: MEDALLA – MICRÒFON -MÚSICA 
4 o més:  MELMELADA-MEDICINA-MORTADEL.LA.
LLEGIR :Triar paraules dels exemples o unes altres i què indentifiquen les lletres i intenten llegir-les.
ESCRIURE: de manera espontània el nom dels dibuixos adjunts* (primer ells/as sols dient les lletres i col·locant-les en les caselles i després ho repetim a baix - sense esborrar- amb l'ajuda de l'adult. Cada xiquet/a estava en una fase d'escriptura, es tracta de practicar no de fer-ho bé a la primera.
 *(Ho teniu al correu)

DITA: Dibuixar-la en un foli, la paraula que falta és “ABRIL”  que intenten escriure-la espontàniament, pintar i guardar en el llibre que tenim del cançoner.


MATEMÀTIQUES:

REPASSEM NÚMEROS 1-2-3-4-5-6-7-8 i presentem el 9 traç i quantitat.
       - NÚMERO 9 ho tracem a un full i els xiquets/es ho repassen amb el dit, llapis, retolador, també podem repassar-ho en una caixa de sal, arròs..
       - Copiar en un full i repassar amb llapis i després amb retolador.
       - Repassem la silueta de les nostres mans obertes i pintem 9 dits.
       - Comptar de l'1 fins a 9, intentar que compten cap endarrere (com si anara a enlairar un coet).
         -Veure en el blog el vídeo del color dels besos i comptar quants cors apareixen en les fotos de les mestres i què color són.
       - No trenqueu el full del calendari del mes d'Abril per a tindre presents els números i jugar a identificar-los.
    
ACTIVITATS MANUALS:

Feu un dibuix de la vostra primera eixida després del confinament: on heu anat, amb qui, si heu vist a algú…
I també no oblideu el dibuix de la mar (animals, plantes…) per al nostre projecte UNA ESCOLA REBONICA. Animals marins de la nostra mar mediterrània.
-Practicar la motricitat fina és molt important: us proposem aquesta activitat
 1. Retalla a un full rectangles. O posa tires de llana com el model                       2. Retalla tires de papers. Pot ser full blanc, fulls de colors o decorades per vosaltres.                      
 3. Passa cada tira de paper pels rectangles.
Com? Una passarà per baix i una per dalt.


(ENVIEU FOTO)

EXPERIMENT :  QUANTES GOTES D’AIGUA CABEN EN UNA MONEDA?

   
MATERIALS
-       moneda                                        
-       comptagotes
-       opcional colorant
                 

PROCEDIMENT
L´experiment el podem fer a la cuina de casa.
Posa una moneda al banc i amb un comta gotes , (podem fer l’aigua de color) ves tirant gota a gota damunt de la moneda i ves comptant guantes et caben.  Podeu fer un concurs a veure qui de tots els de casa posa més gotes.        Serà divertit!!

CANTEU I BALLEU :  PRA.PRE,PRI, LA PRIMAVERA
                                    TOT SONA De Damaris Gilabert.

EL DIUMENGE 3 SE CELEBRA EL DIA DE LA MARE, PINTEU-VOS ELS LLAVIS I OMPLIU LA CARA DE LES VOSTRES MARES DE BESOS PERQUÈ SÀPIEN QUANT LES VOLEU.

Cuideu-vos molt. Una abraçada.

_____________________________________________________________

        DIUMENGE 26  D'ABRIL
                                                            AVUÍ ÉS L'ANIVERSARI DE...                                                                         MARI CARMEN                                                                                                                                                                         LLEPOLIES   PER A TOTSSSS !!!      
--------------------------------------------

DISSABTE  25  D'ABRIL

               AVUÍ ÉS L'ANIVERSARI DE...    CHUHAN                                                                           


--------------------------------------------

 HOLA PEDRI !!!!!,

  MIREU EL POT AMB ELS BESETS
                DE  COLORS



I EL CONTE DELS TRES PORQUETS 
 👏👏


--------------------------------------------

PAULA , GRÀCIES PEL DIBUIX !!!
  😙😚
          

       ELS DIBUIXOS DE PAULA 

                   DEL DIA

                DEL LLIBRE 
--------------------------------------------

 EL DIBUIX DEL DIA DEL              LLIBRE DE                                  ELOÀ



--------------------------------------------

 MIREU , MARTA HA ENVIAT LA LLEGENDA DE SANT JORDI 


I EL CONTE DE LA GALLINETA TURULETA

--------------------------------------------

 BON DIA XIQUES/TES
AVUI 23 D'ABRIL ÉS EL DIA DEL LLIBRE...
I LA SORPRESA QUE TENIEM GUARDADA ÉS
EL CONTE QUE LES MESTRES US EM PREPARAT

(EL TENIU AL BLOG D'INFANTIL)

ESPERE US AGRADE, I... MIL BESETS DE TOOOTS
  ELS      COLORS




ACÍ US DEIXE PROPOSTES PER A FER EN EL DIA DEL LLLIBRE


--------------------------------------------



ELSA I LA SEUA GERMANA MARTA FENT LES COQUES DE PASCUA 
ELS OUS DE PASQUA                       AQUESTA FITXA ESTÀ                                                                                  MOLT  REQUETEBÉ !!!!!     -----------------------------------------                                                                                       Què treballador està Asier!              Mireu com fa les sumes!

--------------------------------------------

ELOÀ també està molt treballadora!!







--------------------------------------------

  MIRHA ENS ENVIA UN ARC DE SANT MARTÍ
                            QUÈ BONIC! 

--------------------------------------------

DEURES SETMANA DEL 21 AL 24 D'ABRIL
1.- PRACTIQUEM LA LLETRA  J  I  LA LLETRA  K
  -  ESCRIBIU TRES PARAULES AMB J , QUE US DIGUEN EL SO DE CADA LLETRA I ANEU ESCRIVINT-LA, DESPRÉS QUE LA COPIEN. SI NO SABEN DIR PARAULES AMB J MÉS CAP A BAIX US POSE VOCABULARI
- ARA QUE PENSEN UNA PARAULA, LA DIBUIXEN  I  LA ESCRIUEN ESPONTÀNIAMENT, O SI TROBEU ALGUN DIBUIX EN UNA REVISTA, ETC, QUE COMENCE PER J QUE LA RETALLEN.
-      IDEM AMB LA LLETRA K
  PODEM ANAR LLEGINT ALGUNA PARAULA PER A AMPLIAR VOCABULARI:
  JARDÍ, JERSEI, JOC, JUNY, JULIOL, JUGAR, JAQUETA, JARDINERA, JEEP
       KIWI, KUNG FU, KARATECA, KILO

 2.- PRACTIQUEM LA NUMERACIÓ

      - ESCRIURE ELS NÚMEROS FINS AL 8 , DESPRÉS FICAR QUATRE NÚMEROS I ELLS DIGUEN QUI VA DAVANT I DARRERE, EXEMPLE:

__ - 3 - __     /     __ - 4 - __     /   __ - 2 - __    /   __ - 5 - __  

        JUGUEM I CONTEM:
   - AMB PINCES DE LA ROBA LES ENGANXAREM FENT TREN DE TRES O MÉS VAGONS.
     AGAFAREM DOS I ELS JUNTAREM, DESPRÉS CONTAREM QUANTS VAGONS TÉ EL NOU TREN. ESCRIUREM EN UN PAPER ELS NÚMEROS I LA SUMA,                EXEMPLE   3  +   4   SÓN   7
( EL SIGNE = ENCARA NO ESTAVA TREBALLAT). PER AIXÒ DIREM SÓN.                                         FEM QUATRE SUMES DIFERENTS.
  - AMB LES PINCES CONSTRUÏM UN TRIANGLE, UN QUADRAT, UN ROMBE, UN RECTANGLE.
   ARA CONTA QUANTES PINCES HAS UTILITZAT PER A FER CADASCUNA DE LES FIGURES.
CONTEM FINS A 20 MENTRE ALTRES S’AMAGUEN

 3.-ELS PARES TINDREU QUE LLEGIR ALS VOSTRES FILLS 
        LA  LLEGENDA DE SANT JORDI.   





 DIBUIXEU EL QUE MÉS US AGRADE DE LA LLEGENDA A UN FULL , PINTEU, I ESCRIVIU EL NOM DELS PERSONATGES. (RECORDEU ENVIAR LA FOTO)

4. EL DIA 23 MIREU EN EL BLOG D’INFANTIL EN LA PART CENTRAL I COMÚ A TOT INFANTIL… “HI HA UNA SORPRESA”  TINDREU QUE LLEGIR QUÈ CAL  FER. TAMBÉ HO ENVIARÉ A LA WEB FAMÍLIA.

------------------------------------------

------------------------------------------
BON DIA !! AVUI 21 D'ABRIL ÉS L'ANIVERSARI DE...






 IMRAN

MOLTES FELICITATS !!!!!
   👄👄👄👄👄

-------------------------------------------




   UMMMM!! JORGE QUÈ BO!! 😋

--------------------------------------------

MIREU ELS DOLÇOS DEL NOSTRE ASIER




 ESTAN  PER  A XUPLAR-SE                                 ELS DITS








--------------------------------------------
A VORE  LES  VOSTRES  MILOTXES  I  MONES...




AQUESTA  ÉS  LA  MEUA



          MILOTXA






--------------------------------------------
BON DIA, AVUI 14 D'ABRIL ÉS L'ANIVERSARI DE...  



                       MARTA
      5 anys  👄👄👄👄👄
Què passes un feliç dia!!




--------------------------------------------


  UMMMMM!!! 😋
QUÈ BONA PINTA TENEN LES MONES PAULA!!

                        I... 
  
ACÍ TENIU LA SEUA MILOTXA



 

--------------------------------------------

       ELOÀ DIBUXA OUS DE PASCUA  👌😀


--------------------------------------------DIMECRES  8 D'ABRIL 

  ACÍ TENIU LES PROPOSTES DE PASQUA




A LA WEB FAMÍLIA  TENIU LES PROPOSTES PERÒ MÉS DESENVOLUPADES, MIREU-LA.


Si voleu ballar una estoneta ací teniu dos cançons pasqüeres:


Si voleu jugar ací teniu un xicotet recull de jocs tradicionals: 

--------------------------------------------
DIVENDRES  3 D'ABRIL

       AVUI  HE REBUT 
UNA GRAN   SORPRESA ...               M'HAN FET UN REGAL ...               
VOLEU  SABER QUÈ  ÉS??            MIREU EL SEGÜENT VÍDEO





                                 MOLTES GRACIES !!! 
     ESTIC SUPER EMOCIONADA I AGRAÏDA.
                                       




MIL BESETSSSSSSSSS


--------------------------------------------

DIMECRES 2 D'ABRIL 
       
RACONET DELS UNICORNIS
ELOÀ, MOLT BEEEEEÉ!!!!!

------------------------------------------

QUÈ GUAPA IRIS!!!

------------------------------------------
   

   SUPER BONIC.
 PEDRI VIU A LA MUNTANYA... QUÈ SORT!!  
MIREU ...JA VA FENT SUMES                              

--------------------------------------------DEMÀ 2 D'ABRIL
Us propose que demà , 2 d' Abril, dibuixeu un globus i el pinteu de color blau per a penjar-lo al balcó o finestra .
Podeu escriure dins : Dia de l' Autisme. Aquest gest servirà per a animar entre tots als xiquets/tes amb autisme: tots iguals / tots diferents. Tot anirà bé.


------------------------------------------

DIMARTS 1 D'ABRIL

BON DIA !! ACÍ TENIM ELS PRIMER DIBUIXOS I FOTOS DELS UNICORNIS.





MOLT BÉ PER PEDRI . HA TREBALLAT MOLT.














------------------------------------------







MARTAAAAAAA, HOLAAAA!!!













------------------------------------------
DILLUNS 30 DE MARÇ  

BON DIA UNICORNIS !!

TASCA PER A AQUESTA SETMANA DEL 30 AL 3 D’ABRIL
CADA XIQUET TÉ UN RITME DE TREBALL, PACIÈNCIA I DOSIFIQUEU LA FEINA.

LECTOESCRIPTURA :

+ QUE RETALLEN LES LLETRES DEL SEU NOM I PRIMER          COGNOM D`UNA REVISTA, ETC. I QUE INTENTEN PEGAR-  LES A UN FULL CORRECTAMENT.   
+LLETRES H -I
-     ESCRIVIU TRES PARAULES AMB HAC , QUE US DIGUEN EL SO DE CADA LLETRA I ANEU ESCRIVINT-LA, DESPRÉS QUE LA COPIEN.
-     ARA QUE PENSEN UNA, LA DIBUIXEN  I LA ESCRIUEN ESPONTÀNIAMENT, O SI TROBEU ALGUN DIBUIX EN UNA REVISTA, ETC, QUE COMENCE PER L’HAC QUE LA RETALLEN.
-     IDEM AMB LA LLETRA I
PODEM ANAR LLEGINT ALGUNA PARAULA PER A AMPLIAR VOCABULARI:
HERBA, HOTEL, HUMUS, HORT, HAMACA, HIVERN, HÀMSTER
IOGURT, INDI, ILLA, IAIA, IO-IO, INFERMERA, IGLÚ

MATEMÀTIQUES:
-     COMENCEM AMB EL NÚMERO 8 (REPASSEM AMB EL DIT EN UNA CAIXA AMB FARINA O ARRÒS)
-     ARA EL FEM AMB LLAPIS A UN FULL.
-     DIBUIXEM 8 VEGADES EL 8, DIBUIXEM 8 CERCLES
-     FEM GRUPS DE 8 COSES.
-     ANEM FENT SÈRIES DE 3 OBJECTES.

ALTRES ACTIVITATS:

-     AGAFEU EL LLIBRE DEL CANÇONER I PODEU ANAR REPASSANT LES CANÇONS, DITES, ENDEVINALLES QUE HEM TREBALLAT.
-     QUE RETALLEN UN DIBUIX D’UNA REVISTA… O UN DIBUIX QUE HAN FET ELS XIQUETS I EL FEM EN 4 TROSSOS, INTENTEM PEGAR-LOS PER A FORMAR ALTRA VEGADA EL DIBUIX.
-     AL CALENDARI QUE TENIU A CASA PODEU ANAR RODEJANT EL DIA EN EL QUE ESTEM I DIBUIXAR UN SOL, UN NÚVOL, PLUJA, VENT… SEGONS EL TEMPS QUE FA.
-     PSICOMOTRICITAT FINA: PASSAR MACARRONS PER UN CORDELL AMB LA MÀ DRETA I DESPRÉS AMB L’ESQUERRA. I ANAR COMPTANT ELS QUE POSEM. (intenteu arribar a 20)
-     AGAFAR QUALSEVOL COSA NO MASSA XICOTETA AMB PINCES I POSAR-LES DINS UN GOT, TAMBÉ LES COMPTEM.

Les fitxes que us donarem  en Nadal …si no les teniu fetes podeu aprofitar-les.
Si voleu posar algun comentari vostre o dels xiquets
al blog, cliqueu en la nostra classe i escriviu.


------------------------------------------

DISSABTE  28  DE   MARÇ






HOLA UNICORNIS  !!!

JO TAMBÉ  HE  FET  EL  MEU  DIBUIX 
PER  POSAR-LO  AL  BALCÓ.

















                                                                                                                             


 AQUEST  APLAUDIMENT   ÉS   PER   A   TOTS            ELS   XIQUETS   I    XIQUETES.

US ENVIE UN BES!!!





------------------------------------------


                                     DIVENDRES  27  DE  MARÇ


BON DIA UNICORNIS! MIREU QUINA IMATGE DE LA PRIMAVERA MÉS BONICA.
PODEU FER UN DIBUIX DE LA PRIMAVERA DES DE LA VOSTRA FINESTRA I QUAN TORNEM AL COL.LE FAREM UNA EXPOSICIÓ DE TOTS ELS VOSTRES DIBUIXOS. 

-----------------------------------------------------------------------------






DIMARTS  17 DE MARÇ































                                                                                                                                                     


     DISSABTE des de la meua casa us vaig a aplaudir MOLT a tots i totes.